ads

06 September 2008

Gambar Perbarisan kadet Bomba 2008

Sekolah Menengah Kebangsaan Sri Kukup telah mewakili Kontijen Kadet Bomba sempena Hari Kebangsaan Ke-51 di Stadium Mini,Pontian.
Kontinjen kami seramai 33 orang dan simpanan sebanyak 3 orang dan 2 orang guru pengiring telah bermalam di Balai Bomba selama 2 hari 1 malam.


Kontinjen kami telah diuruskan oleh En. Mohd Ridzuan Bin Othman dan di iringi oleh seorang pegawai iaitu En Fendi yang berasal dari Kluang.

Pasukan kami sangat berbangga kerana diberi kepercayaan oleh Pengetua untuk mengikuti Perbarisan ini.

Pada 11.45 malam,kami seramai 51 orang iaitu 35 orang kadet dan 16 orang pegawai bomba menyertai larian penyerahan bendera pada detik 12 malam. Ramai kadet-kadet pada malam itu melecet kakinya...Kesian..Ain cakap "BENGKAK2x pun ada cikgu"....Dak YOT plak cakap " KETIAK MELENGAS CIKGU"....Kesian dan kelakarnya mereka......

Pada tanggal 31 Ogos 2008,seawal jam 4 pagi kami bergegas untuk berebut bilik air. Kengkawan nak tahu tak bilik air ada dua,tapi yang boleh guna satu jer...Nak tahu tak !!! Bilik air satu tuee...jap ehhh...pandang kiri pandang kanan....pssttttt....ada lipasssssss.....Pastu lampu bilik banyak dah takda...budak budak ppuan semua meraba mencari harta karun dia orang kat bawah katil... Ain menangis nangis mencari anklenyerrr yang hilang...."""takut x dpat balik bebbb!!!

Yang menariknya tahun ni....budak laki cuma 5 ketul jer...Maklumlahhh pompuan lebih maju drpd laki...Tapi tak bley lawan cikgunyerrr lahhh...Sowang bley kawal 38 kpala lagi...Handal tak "Ejah"""".....

Ejah ni...asistant paling baik...Rajin wat air...Kita owang berebut rebut nak minum...Tapi sebenarnya dia yang nak minum....Hahahaha....Yang tak tahannya...malam larian penyerahan bendera....Dia pun turut berlari mengegarkan dataran....Perghhh...berapi rapi malam tu sebab dia sowang.....Hahahaha.... (Mercun Bungapi)

Waduhhhh...banyak lagi citer ni..... tapi Masa terhad.... Senang cakaplah....Kita owang dapat Naib Johan bagi pertandingan perbarisan ni...Memang enjoylah......

klu kengkawan nak comment...Comment kat bawah ni k!!!!

Byeeee....

Selamat Berpoce..."Ain Cakap"