20 April 2012

Pengalaman Menjadi Hakim Kawad Kaki Formasi KRS dan GO

Salam semua,pada 18-19 April 2012 saya telah pergi menjadi hakim kawad formasi di SMK Telok Kerang. Ini adalah pengalaman kali pertama saya di dalam bidang penghakiman ini. Ucapan ribuan terima kasih buat En Hamzah Sri Tanjung dan en Azman Sri Kukup diatas pelawaan yang sangat beharga ini.

Kali pertama tengok budak wat kawad dinamik dan formasi sangat mengujakan. Saya diberikan kuasa dalam memberi pemarkahan dari 0-5. dimana paras pemerhatian saya adalah dalam lingkungan 3. Klu saya nampak 1 platun itu tiada siapa yang membuat kesilapan..saya akan kasi 5 markah..klu ada 1 orang buat saya akan kasi 4.. dan sebaliknyerrr.

Rasanyer macam banyak yang ingin diperkatakan... ingat sambung kemudian..bye

Tahun ni tarak kadet bomba